Metoděj Skřeček

Jmenuji se Metoděj Skřeček a jsem mistr zvuku a působím na naší slunné Jižní Moravě. Můj WEB
  • Počet článků 92
  • Celková karma 12,94
  • Průměrná čtenost 734x

Metoděj Skřeček

Jak jsem dostal dar

V minulém blogu jsem psal o smutku zvukařově, dnes je to jiné, dnes jsem rozjásaný a mám dobrou náladu.

12.2.2024 v 14:41 | Karma: 11,09 | Přečteno: 192x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

… jen tiše tichounce sténat…

Jsou dny, kdy člověk jaksi pozapomene vítězit, vyhrávat či porážet svoje démony. V ústech pachuť vrabčího srdíčka....ale o tom později.

5.2.2024 v 17:09 | Karma: 9,93 | Přečteno: 291x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Hold mým kamarádům.

Někdy mám rozvernou náladu. Třeba dnes, kdy jedu vlakem do Ústí nad Labem a ve Praze mi díky zpoždění ujel navazující vlak. A nazpátek ajajaj .......

27.7.2021 v 0:01 | Karma: 10,25 | Přečteno: 306x | Diskuse| Poezie a próza

Metoděj Skřeček

Jeden myší ocásek

O víkendu jsem měl krásnou sobotu. Trávil jsem ji se svou vnučkou, malovali jsme a prndali o světě a hloupostech. A také jsem měl z pekla štěstí.

1.2.2021 v 17:45 | Karma: 12,92 | Přečteno: 270x | Diskuse| Poezie a próza

Metoděj Skřeček

Tříkrálové koncerty s vůní Levandule

Máte rádi koledy, lidovou hudbu, sborové zpěvy a zvyky našich předků? Já si moc a moc užívám, když se takového bláznovství mohu účastnit. Jenomže letos jsem ochořel, beru antibiotika, potím se jak herec před generálkou na rovníku.

7.1.2020 v 11:52 | Karma: 12,04 | Přečteno: 263x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Letos mám modrý rok.

Právě jsem přišel od naší krásné hostinské domů, sedl jsem si k počítači a píšu tenhle blog. Žiju v malém městečku, soráč rodáci, žiju v královském městě Podivíně a jsem tu rád.

23.12.2019 v 21:01 | Karma: 17,65 | Přečteno: 469x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Já nejsem kočička, já jsem hyena.

Každý máme v rodině nějaké ty příběhy a historky, které by neměly býti zapomenuty. Zde předkládám p.t. ctěnému publiku některé z nich.

17.12.2019 v 15:31 | Karma: 20,29 | Přečteno: 651x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

A co takto Mikuláš, Mikuláše už jsi někdy zvučil?

I když má člověk mnohé zkušenosti, vždycky přijde něco, co ještě nikdy v životě nedělal. Letošní podzim byl pro mě skutečnou školou.

9.12.2019 v 17:00 | Karma: 10,37 | Přečteno: 234x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Když zvukař tančí

Nooóóó, řekněme, že se pohybuji jakž takž do rytmu. Tancem bych své rozkodrcané pohyby nenazýval, ale přesto. „Jak se pozná, že je zvuk dobrý?“, ptá se můj přítel. „Že zvukař tančí!“, dodává s úsměvem.

31.7.2019 v 15:13 | Karma: 15,31 | Přečteno: 484x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Gdyš sa zvukař octne v jamě - to je Týnec na Poduží

Kdo čte moje blogy ví, že nekdy je snáť lepší děcka lištit po papuli a hnat ich od kompla, teťkaj tu bude veseuo. U nás na Poduží sa nejaký to tvrdý suovo, nepočítá. Stařečci by sa usnésui, dyť je to citoslouce.

10.6.2019 v 12:25 | Karma: 9,97 | Přečteno: 303x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Uděláme si radost Marto?

Jsem starý a již unavený mistr zvuku, tedy po třech dnech stavění podia, zvučení a následném bourání celého toho cirkusu, kterému říkáme: "Postav nám jenom takovou malou stejdž, Méďo". Dnešní blog bude celý takový zasněný.

24.5.2019 v 21:55 | Karma: 14,81 | Přečteno: 494x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Pěkně pORosím, smuTně koukám, aneb listopadové vigilie.

Občas rád použiji nějaké slovo, o němž velmi dobře vím, že jeho význam nezapadá do věty. Ale zvukomalebně se do ní hrozně hodí. Slyšíte v něm to usebrání a bdění? Čekání na svátky ducha a modlitbu? O tom ale já psát nebudu.

20.11.2018 v 8:10 | Karma: 12,20 | Přečteno: 232x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Pastorální – aneb blog o jednom dni zvukaře, či sedláka?

Když můj kolega dokončil nastavení sítí na mém digitálku, zamyslel se, až přímo zasnil. Se zavřenýma očima básnil o jihu Jižní Moravy. Připomnělo mi to Bukolici od Vergilia a také středeční koncert, vlastně jeho druhou půlku.

9.11.2018 v 8:10 | Karma: 8,67 | Přečteno: 181x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Jak se krotí divocí koně.

Život je plný nástrah a zlořádů, ale také krásných až snových zážitků. Jako zvukař jej prožívám plnými doušky a užívám si jich rád. Jsem šťastný, když mohu za míchačkou tančit, rozdávat úsměvy a zapomenout na démony ve mně.

24.10.2018 v 17:41 | Karma: 11,76 | Přečteno: 378x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Když zvukaři ukápne slza štěstí, sváďaja to na rýmu.

Před časem jsem si pochvaloval, jaké to mám dobré zvukařské období. Když dělám práci, která mě baví a těší. A tak se vrátím ještě k jedné akcičce – křest Cd_čka ženského sboru Levandula.

6.4.2018 v 8:19 | Karma: 14,55 | Přečteno: 496x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Proč nechci být objektivní - pláč hudby.

Dovolte mi moji kolegové, abych se na vás obrátil stran přístupu k našemu zvukařskému řemeslu. Nechci se zde zabývat technickou stránkou věci, ale čistě subjektivním přístupem k práci.

9.2.2018 v 14:20 | Karma: 14,47 | Přečteno: 696x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Advent aneb - čas kdy zvukařům teče z nosu

Advent je čas rozjímání, čas přípravy na narození Jéžíška. Čas kdy zvukařům a geometrům pořád teče z nosu a chrmlají a dusí se z nachlazení, ani horečka se jim nevyhýbá. Počasí jak sfiňa nám dává zabrat.

23.12.2017 v 10:42 | Karma: 12,96 | Přečteno: 584x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

HUSH, HUSH ... chvála Párplom a aj tej našej krásnej řeči.

Posúchajte šohaji a aj vy děfčice, posúchajte enem Párplú. Šak to je vám muzika, to je vérbuňk. No ále možete sa přidat aj vy ostatní.

7.8.2017 v 8:22 | Karma: 9,45 | Přečteno: 379x | Kultura

Metoděj Skřeček

Kramperu Akbar - aneb jsme zvukaři a kolegové anóbrž válečníci a hlasatelé Pravdy?

Můj dnešní blog bude o zvukařské kolegialitě, ale to slovo moji milí zvukaři asi neznáte, tak to radši ani nečtěte.

5.4.2017 v 22:07 | Karma: 18,59 | Přečteno: 1256x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Zvukařům - přátelé, kamarádi, kolegové

V nemocnici je to dobré. Dají vám najíst, napít, vrhnou se na vaše břicho, plíce, nahlédnou do srdce, jestli není náhodou prázdné a bez lásky. Oboustranná embolie plic-utekl jsi hrobníkovi z lopaty, řekla moje kamarádka a lékařka.

8.12.2016 v 12:00 | Karma: 13,99 | Přečteno: 772x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Co je dobro? Tentokrát pár řádků o pohodě a muzice.

Co je dobro? Vymodlím déšť pro sedláka – proklejí mě majitelé plováren a zvukaři taky dodávám já. Dnes začínám citátem mé oblíbené literární postavy.

26.9.2016 v 11:14 | Karma: 13,90 | Přečteno: 313x | Kultura

Metoděj Skřeček

Povzdech zvukaře aneb požehnané kompresory

Ne rozhodně zde nebudu psát o kompresorech firmy Orlík s.r.o. a ani o jiných, které stlačí plyn někdy i do závratných několika set barů. Úhlem mého pohledu budou tzv. dynamické procesory*.

20.4.2016 v 15:46 | Karma: 15,87 | Přečteno: 1616x | Kultura

Metoděj Skřeček

Jak jsem se stal medyjální hvjezdou aneb traktát o smíchu a radosti

Na všech fotkách vypadám jako vrah a to v lepším případě, v tom horším jako strup. Když mi hoši, co nám pomáhají a chrání, kontrolují občanku, tak vždy s děsem v očích poodstoupí a maně sáhnou po zbrani.

18.6.2015 v 10:40 | Karma: 24,17 | Přečteno: 4313x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Za všechno může odpor

Nová pravidla blogu: perex byl zkrácen, takže jsem jej musel překopírovat do textu. Omlouvám se, milým čtenářům.

23.1.2015 v 12:00 | Karma: 7,94 | Přečteno: 559x | Diskuse| Politika

Metoděj Skřeček

Silvestrovské prozření mojí ženy - aneb digitál nebo analog?

Nová pravidla blogu: perex byl zkrácen, takže jsem jej musel překopírovat do textu. Omlouvám se, milým čtenářům.

2.1.2015 v 17:35 | Karma: 14,84 | Přečteno: 1702x | Diskuse| Společnost