Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tak pravil Zarathustra: "Bo Coloursy sú najlepší!" ....... den prvý

Kdo znáte Nietzscheho dílo - Tak pravil  Zarathustra, chápete. Stal se hrdinou Nietzscheho příběhů a mě se stal průvodcem, průvodcem a vypravěčem. Protančil jsem s ním první den, v uších mi zní písně, slova, lidé a ..............

V PÍSEŇ NOCI.

Je noc: teď hlasitěji mluví všechny řinoucí se studny. A také má duše je řinoucí se studna.

Je noc: teď teprve procitají všechny písně milujících. A také má duše je písní milujícího.

Je noc: teď procitají všechny písně milujících. A také má duše je písní milujícího. –

Tak zpíval Zarathustra.

citace: Friedrich Nietzsche  - Tak pravil  Zarathustra

 

Letos to všechno začalo dřív. Už před časem, kdy jsme najednou museli řešit ubytování. Pro festivalové období platí více než jindy: Kdo pozdě chodí, sám sobě škodí. Jenomže já mám v Ostravě zázemí, mého přítele, který se o nás rád postaral. A navíc, když jsme přijeli o den dřív pro klíče, prohlásil, že s ním musíme na výborný koncert.  V evagelickém kostele vystupoval hudebník narozený v Dagestánu s podivuhodným nástrojem - kamanche. Vypadá něco jako vydlabaná dýně, opatřený dlouhým úzkým hmatníkem a čtyřmi strunami. Zvuk je zvláštní a způsob hry je kombinací mezi údery prstů, vybrnkávání a hrou smyčcem. Někdy všechno zároveň.

Druhý den vedla moje cesta nejdříve do VIPky. Palačinky tam pravidelně vytváří jeden a tentýž človíček s milým úsměvem a stříbrem prokvetlou hlavou. Nedalo mi to, svěřil jsem se mu, že se na jeho palačinky těším celý rok, jsou s jahody a čokoládou. Čerstvě před mýma očima se vytváří ten lahodný zázrak, voní a láká k ochutnání. Šedivá hlava se se mnou baví o všem možném, o životě, o mé nejdražší a o alergích, manželství i o lásce mezi mužem a ženou. Všechno stihneme během přípravy lahodného pokrmu. Je to koncert pro jeho šikovné ruce usměvavou tvář a o písních milujícího. Zní mi v uších, můj imaginární průvodce to chápe a rozumí. Místo na nějž se rád každoročně vracím mi zpívá tuto noc o lásce , o láskách i o mých milovaných.

A ještě jednoho občasného průvodce mám dnešní večer nadělil, máme s sebou malého Metoděje. Sedíme s ním, na hlavní stage zpívá Björk. Roční Metoděj se směje s hluchátky na uších, gesty dává najevo, že ano tam svítí světlo a když píseň utichá s velkým zápalem a opětovným smíchem tleská a vykřikuje nesrozumitelné zvuky. Jenomže jeho statečná interpretka nezaujala natolik jako místní schody do patra. Schody jsou jako zjevení, lákají ho a nedají mu klidu a pokoje.  Musí se soukat nahoru a dolů. A nahoru a dolů a stařenko musíš jít se mnou. Štěstím kvetoucí slunce mého života se s ním trpělivě trmácí nahoru a dolů. A stařenko, ukazuje gestem, tam svítí světla, ukazuje na stage. A směje se a rozdává kolem sebe víc štěstí a pohody než výhra v Lotince.

Ale všeho do času, moje žena zatoužila po klidném a romantickém místě. Nedala jinak a zatáhla nás oba její milované k laguně čistící stanice. Namítal jsem, že mi to jako romantické místo nepřipadá, ale nedala si říct. Metoděj dostal mlíčko před spaním a já suchou pusu na ústa. Seděli jsme zády k čističce a Zarathustra na nás pobaveně  pokukoval. Na kopci hrála hudba od Cpt. Morgana a Metoděj usnul jako špalek.

Noc v naších srdcích otevírala netušené obzory, mihotali se v nich Mišík se svou kapelou, Hotel čtvrtá hvězda, Björk, Roni Size a nakonec i Caribou. Vnímali jsme je na pozadí zpívající noci, noci kouzel a noci snění.  Někteří z nás tančili zjevně a jiní jenom v duchu. Horká noc, přátelé i milovaní vše se sjednocuje do tance, který nás svírá. Cestujeme časem i prostorem, každá část dne se vrací a opět odchází, jsem nad světem i dole v něm.

Šťastně usínáme v postelích vedle sebe a v duchu se těšíme na zítřejší den. Co nám přinese a co na to můj průvodce?

 

Teď jsem lehký, teď letím, teď sebe zřím pod sebou, teď Bůh mým nitrem tančí. –

Tak pravil Zarathustra.

citace: Friedrich Nietzsche  - Tak pravil  Zarathustra

 

A tak pravím já: Bo Coloursy sů najlepší

Zasněný zvukař z Podluží

Autor: Metoděj Skřeček | pátek 17.7.2015 17:18 | karma článku: 8,46 | přečteno: 400x
  • Další články autora

Metoděj Skřeček

Jak měla moje žena nudlu na ňadrech

Perex je u blogů vždycky záludný, co do něj svěěěřit? Váhám a pak tam něco vetknu, né tak dnes. Dnes na něj kašlu.

14.3.2024 v 16:25 | Karma: 17,79 | Přečteno: 423x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Jak jsem dostal dar

V minulém blogu jsem psal o smutku zvukařově, dnes je to jiné, dnes jsem rozjásaný a mám dobrou náladu.

12.2.2024 v 14:41 | Karma: 11,09 | Přečteno: 192x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

… jen tiše tichounce sténat…

Jsou dny, kdy člověk jaksi pozapomene vítězit, vyhrávat či porážet svoje démony. V ústech pachuť vrabčího srdíčka....ale o tom později.

5.2.2024 v 17:09 | Karma: 9,93 | Přečteno: 291x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

S Bohem je to sladší, Metoději

Název tohoto blogu jsem převzal od prohlášení mé vnučky, k jejímu bratranci. Někdy jsou dětská rčení tak kouzelná a mnohoznačná, že je stojí za to citovat.

7.8.2023 v 12:33 | Karma: 19,02 | Přečteno: 409x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Díky lékařům i zdravotním sestrám.

Vlastně je to o politice, o mé vlastní politice. O mém postoji a také o úžasných lidech, o zdravotnících.

26.9.2021 v 10:50 | Karma: 18,14 | Přečteno: 301x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

  • Počet článků 92
  • Celková karma 12,94
  • Průměrná čtenost 734x
Jmenuji se Metoděj Skřeček a jsem mistr zvuku a působím na naší slunné Jižní Moravě. Můj WEB