Ti mladí zvukaři, ti mě lezou pěkně krkem - imprese zvukaře na soumraku svých dějin.

22. 07. 2017 13:02:00
Ve včerejším blogu jsem chválil, ale dnes, dnes to tak nebude. Trááádááá, trááádááá, těším se na to jak nenechám na těch mladých zvukařích nit suchou. Konečně jste se dočkali, vy všichni, kteří máte rádi nenávistné řádky!

Enem nechajte na hlavě. Včéra ně došla trpělivosť, znáte ňa, furt enem pozitivní a furt remcám o lásce, porozumění a vůbec. Přináším samé pozitivní věci. A je to nuda a dnes to změním. Dospěl jsem k názoru, že to těm mladým zvukařům musí někdo od plic říct!!! Na příkladu tří jim to všem natřu!!!

A TAK TO TU MÁTE!!!

Tak třeba Zbyněk Válka původem z Nosislavi. To je vám kos, vždycky když mě vidí, zdraví mě z daleka, samá slušnost. Je tak záludný, že se mu dokonce líbí moje blogy. Vždycky mu musím připomínat, že si tykáme, arogantně mi vyká a já jej stále musím upozorňovat, že je to jinak. Kdyby mi onikal neřeknu, ale vykání to je prostě drzost. Anebo, a to mě nikdy nenapadlo až dnes, že by byl slušně vychovaný? Jeho tatínek je výborný vinař a jistě synka cepoval a slušně vychovával. Vidíte a on je mizera ještě slušně vychovaný. Na Coloursech zvučil MIDI LIDI. V minulém blogu jsem jej oprávněně chválil za zvuk. Vidíte a v tom je ten problém. Všichni ti mladí mě štvou, co mu mám potvoře vytknout, v čem ho mám z výšin svých šedin poučovat a o čem mám kázat?!? Víte že nemám rád kompresory a gaty a LA systémy a digitální pulty. A on sviňa vypálí tak dobrý zvuk, který je plný kompresorů a gatů a LA systémů a digitálních konzolí. Všechno mu tam sedí, jak prdel do gatí. Nejhorší je, že se mi to tak líbilo, že jsem celý koncert tančil. Na to on zapomněl, takže aspoň to jsem mu vytkl. Jak má chudák posluchač poznat, že je dobrý zvuk, když zvukař netančí?

A nebo Michal Samiec ze Severní Moravy. Občas jsem jej zaregistroval na FB, dobrý a slušný kluk. Jenomže potvora jedna zvučil na Kofole na Coloursech Kláru and The POP. Chtěl jsem je slyšet a tak jsem se těšil, že jej po koncertu mlaďocha pěkně natřu. Nééé, na FB to dávat nebudu, ale pěkně mezi čtyřma očima si jej vychutnám a budu si kázat, jak to mám rád. O tom, jak se mixuje, a že procesory jsou dobrý sluha a zlý pán a vedou k plochému zvuku. Znáte to všichni, máme témata na která se dobře poučuje a výborně káže z výšin našich letitých zkušeností. Ta bestie, úplně mě padla brada. Bicí super zvuk, žádný gate, všechno pěkně přirozeně, jenom asi vyřízl frekvence, které vadí. No paráda! Vidíte, sviňa chlap, úplně mi zkazil koncert. Jak ho mám kritizovat, když má tak skvěle namixované vokály, až se srdce směje. Za co ho mám póóótvoru vyplísnit, když se mi ten zvuk líbí. Ti mladí a on je toho zářným příkladem, nám berou radost ze života. Ale taky netančil, vymlouval se na naražená žebra. No dobře pro tentokrát ti to prominu, ale příště se snaž. Á, krok sun krok!!!

A nejhorší ze všeho je, že to mám i doma. Moje dcera hlásek, jak konipásek s rozsahem téměř čtyři oktávy. Zpívat ona v kapele nebude, nebude se otravovat s muzikanty, stejně všichni hrají falešně a o rytmu mají představy, jak hulán po útoku na turky. To ne, zpívat ona nebude, ale stát se zvukařkou, na to je kadet. Ze začátku to bylo fajn, mohl jsem jí pěkně učit a radit. Někdy i kázat levity. To vám bylo super. Aby pochopila, co ještě nezná, přihlásil jsem ji do školy k Jindrovi Varhanovi. A to byla zásadní chyba. Ona vám mizera jedna rychle vyspěla ve zralého zvukaře. Dnes vypálí zvuk jak z praku a ani mě nepotřebuje. Když přijdu s nějakou poznámkou, co udělat a jak, přikrčí ten svůj čumáček, zkusme to. "Né tati, měla jsem to dobře, tak je to lepší." říkává. Stal se ze mě odstrčený osamělý zvukař, dergadovaný na bedňáka. Nejvíce mě ale štve, že za mnou po koncertu chodí spokojení muzikanti a děkují mi za zvuk. Připadám si jak blbec, který nic neumí a jenom si neoprávněně přisvojuje zásluhy. U kamarádů je to jednoduché. "Volové," říkávám, "že jste hluší to vím dávno, zvučím vás roky, ale že jste slepí to vím až dnes. Copak jsem byl za pultem? Copak s vama Barča nemluvila při zkoušce, copak tam celou dobu neseděla a nezvučila?!? Běžte si a pochvalte jí, mě do toho nepleťte." Ale jak to mám udělat u těch druhých, které tak dobře neznám? Nezbývá mě, než se cítit jak pako.

Víte, my staří zvukaři na soumraku našich zvukařských dějin, jsme vnitřně rozervaní. Na jedné straně jsme děsně pyšní a hrdí na naše kolegy. Přejeme jim úspěch a těšíme se z jejich dobrého zvuku. Na druhé straně se začínáme cítit trošku offside. A tak nám nezbývá nasadit úsměv, vykašlat se na naše ega, usmát se na naše mladé kolegy a říct jim to všem pěkně od plic.

Pitomové, držte se!

A užívat si, jak nás výborně nahradili a užívat si jejich skvělého zvuku a užívat si muziky. Dnes už na nás neleží ta zodpovědnost za zvuk, dnes nosíme nos navrch a říkáme: "Kluci a dívko, to je naše zásluha, jak jsme vás to, my staří pardálové, pěkně naučili!"

Máme z vás radost, těšíme se jak vám to jde.

No vidíte, zas su za optimistu. Já nevím, jak to dělám, ale aspoň uznejte, že jsem se snažil. Odpusťte mi můj závěr, já prostě ty mladý zvukaře miluju.

Hodně dobré nálady a super zvuk na všech akcích, to nám všem přeje

Metoděj Skřeček - mistr zvuku z Podluží.

Autor: Metoděj Skřeček | sobota 22.7.2017 13:02 | karma článku: 24.14 | přečteno: 3538x

Další články blogera

Metoděj Skřeček

Jak měla moje žena nudlu na ňadrech

Perex je u blogů vždycky záludný, co do něj svěěěřit? Váhám a pak tam něco vetknu, né tak dnes. Dnes na něj kašlu.

14.3.2024 v 16:25 | Karma článku: 17.77 | Přečteno: 411 | Diskuse

Metoděj Skřeček

Jak jsem dostal dar

V minulém blogu jsem psal o smutku zvukařově, dnes je to jiné, dnes jsem rozjásaný a mám dobrou náladu.

12.2.2024 v 14:41 | Karma článku: 10.74 | Přečteno: 184 | Diskuse

Metoděj Skřeček

… jen tiše tichounce sténat…

Jsou dny, kdy člověk jaksi pozapomene vítězit, vyhrávat či porážet svoje démony. V ústech pachuť vrabčího srdíčka....ale o tom později.

5.2.2024 v 17:09 | Karma článku: 9.56 | Přečteno: 281 | Diskuse

Metoděj Skřeček

S Bohem je to sladší, Metoději

Název tohoto blogu jsem převzal od prohlášení mé vnučky, k jejímu bratranci. Někdy jsou dětská rčení tak kouzelná a mnohoznačná, že je stojí za to citovat.

7.8.2023 v 12:33 | Karma článku: 18.39 | Přečteno: 407 | Diskuse

Další články z rubriky Kultura

Dita Jarošová

Uchazečky konkurzu na ředitelku /povídka/

Všechny tři postupně hledaly kongresovou místnost, až skoro bez toho "s", dveře měla čísla, která však v pozvánce nestála. A tak trochu zoufale korzují po chodbách bez informačních cedulí odchytávají všemožné i domnělé úředníky .

28.3.2024 v 9:45 | Karma článku: 7.97 | Přečteno: 237 | Diskuse

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

Všichni máme v paměti telefonní aplikaci Bez Andreje. Funguje dosud? Kupujete anebo využili jste ji někdy v minulosti? Už její pouhý výskyt nám v podstatě oznamuje, že bude přetěžké vyhnout se výrobkům právě z této stáje...

27.3.2024 v 9:50 | Karma článku: 11.60 | Přečteno: 313 | Diskuse

Richard Mandelík

Jeden podařený slavnostní koncert k roku české hudby

Koncert až na dvě zajímavé výjimky vokální a celý věnovaný památce české skladatelky Slávy Vorlové (1894—1973)), tudíž dnes užito jen její hudby a občas i textů.

25.3.2024 v 7:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 45 | Diskuse

Ladislav Kolačkovský

Rytíři Sacher-Masochové v Praze, c. a k. úředníci a milostné vášně

Na Olšanských hřbitovech je hrobka rytířů Krticzků von Jaden. A tam odpočívá i vlastní sestra slavného Sachera-Masocha, díky němuž vzniklo slovo masochismus. Barbara von Sacher. O rodu rytířů Sacher-Masoch a Krticzků.

24.3.2024 v 19:47 | Karma článku: 18.05 | Přečteno: 346 | Diskuse

Pavel Král

Spravedlnost

Po přečtení tohoto příběhu bych mohl jen poznamenat, že spravedlnost je v Božích rukou. A tím by bylo celé téma vyčerpáno. Ale já bych rád spolu s vámi uvažoval o potřebě spravedlnosti v širších souvislostech. A k tomu bych rád...

24.3.2024 v 13:00 | Karma článku: 4.43 | Přečteno: 117 | Diskuse
Počet článků 92 Celková karma 12.69 Průměrná čtenost 734

Jmenuji se Metoděj Skřeček a jsem mistr zvuku a působím na naší slunné Jižní Moravě. Můj WEB

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...