Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Suplika k Vašemu srdci, aneb: "Na ženě stojí tři rohy domu, čtvrtý na Bohu."

Po výborném obědě říká moje milovaná, dala bych si něco onačejšího a začala pátrat v receptech Elišky Klanicové. Děcka, to je vám nádhera, tolik dobrot.

Našla co hledala, a protože je Eliška nadaná Bohem nejenom kuchařka, ale také umí krásně psát, čte Slunce mého života příběh k dnešní lahůdce. Je o Eliščině babičce a je krásný, krásný láskou, kterou byla Eliška opečovávaná její milovanou babičkou. Babičky jsou divná stvoření, jsou plná něhy a mají nádherné milující oči, v nichž se zračí malá milovaná drobotina. Znám to sám, když naši konoupci zaplní dům. Během několika minut se z jakoby cukrového domečku stane vlčí doupě. Když jste stařečkem nestačíte ani sledovat ten mumraj.

A tak dnes sami opuštění rodiče, očekáváme, co se z Eliščina receptu vyvine. Slunce mého života váží na vahách dobroty, já píšu tyto řádky. Je oblečena v kraťáskách a ve zvukařském triku. Celých pětatřicet let použila na to, abych se do ní celý vnořil. Už nemám svůj život, nemám svoje představy, nemám ani svoje hříchy, vše je její. Jenom svědomí je moje a to mě často trápí, jsem totiž podužák a jako takový lumpačím, což je geneticky dáno, co možu dělat. Stejně mě miluje a dává mi to znát. Tahle postavička je mým očím milá, laskám si ji a jsem šťastný muž.

Když se dva lidé zasvětí sami sobě a před Bohem a lidmi se stanou jedním nerozlučným párem, začnou stavět pomyslný dům, dům rodiny. Ten je v našich srdcích a duších, tvoříme jej našimi rodiči a sourozenci a jednou z nejdůležitějších součástí naší milované stavby jsou děti. Jsou úhelným kamenem našich dní. Nejdříve jsou to prckové záludní, nemluví a naše srdce si získávají křikem a posranými plínami. Jsou uzlíčkem jenž se dere čile k světu. Vidíte je přisáté k prsům vaší ženy, jemně vrní při plnění svých bříšek. Potom jej obdržíme mi muži, krzevá grgnutí. Toho využije náš potomek k poblití vašich zad, či břicha nebo čehokoliv co je v dosahu. Evidentně se tím  baví, děcko miluje kanadské žertíky a zhusta se stanete jejich objetí. Tu vás počůrá, tu  zaslintá novučičký oblek, hraje si s vámi. Zvláštní na tom celém je to, že čím hůř tím líp. Časem se vám stane, že jsou vaši potomci pro vás důležitější než vaše samotné ego.

Chudák muž, nejdříve se zamiluje do ženy, bosorky lásky, potom jej opanují její stvoření. Žijete život družný, spolu s mnohými stejně uzurpovanými rodiči, protože nás potomek má kamarádi. S nimi se přátelí jenom a schválně proto, aby nás všichni maličcí mizerové deptali. Jestli jste před svatbou bývali svobodnými jedinci, ejhle krtice najednou se z vás stal manžel, vychovatel a milovník svých potomčat.

Ten dům vaší lásky roste a bobtná. Je plný zázraků života, živočišnosti vašich dětí, smíchu vašich žen a když nejste úplný hlupák, smějete se s sebou. A ani se nestačíte otočit a najednou slyšíte pohrdavé: "Ale tati!" To se ti posranými plínami ozdobení potomci, stali dospělými. A hledíte jako jojo, najednou jste pobliti svými vnoučaty a děti se vám spolu s vaší ženou smějí až se za břicha papodají. (znalec ví proč ten patvar)

Všechno to co popisuji je stavba toho domu, který nazýváme rodinou. Nevím jak vy, ale já takový ten obyčajný chuap, sa diví a diví. Stalo sa to co nečekal, myslel si, jak si zařídí život, ale najednou je zařízen a veden jeho ženou a aby toho nebylo málo, eště k temu šeckímu je věřící, čiže má představu že je nad námi nějaký ten Pán Bůh. A stalo se to, co bych nikdy nebyl věřil, mám střechu nad hlavou. Chápete jistě, že píšu o pomyslném domě vaší rodiny a do ní Bůh prostě patří. Je ve vašich modlitbách a v radostech z věcí podařených. Je také v průšvizích, které jste způsobili svou nerozvážností. Hrozí prstem a říká vám, drahý Metoději.... Ukazuje vám co je důležité, co je očím sice neviditelné, ale o to důležitější. Ta slova o spojení s vaší ženou na celý život - tam v kostelíku, který staletí stojí na vršíčku v Kobylí. Připomíná vám, že každý z maličkých je stejně důležitý jako on sám Bůh, ano kecá vám do vašeho srdce, do vaší duše a stejně tak, jako ten plínami ověšený potomek je vám Bůh stejně drahý, stal se čtvrtým rohem vašeho domu. Když vás Slunce vašeho života naštve, když vás vaše děti povýšeni jejich mládím kritizují: "Ale tati!", vždy je tu s vámi a nic neříká. Sedíte s ním u řeky na rybách a on mlčí, tak krásně, tak vemlouvavě. Je tu s vámi a jenom na vás záleží, jestli s ním budete šťastní nebo se budete trápit, to rozhodnutí je na vás. Jen na vás občas mrkne a ví: "Ale Metoděju?!" říká.

Pochoutka se již peče v troubě a já šťastný muž, líbaný mojí ženou a tisíckrát zblitý svými dětmi, a proto tak šťastný. Mám svůj dům, ten stojí na třech rozích, které postavila moje žena, ten čtvrtý je Bůh.

Tak milá Eliško, teď si dáme kafíčko a pochutinu od tvé babičky. Budeme si pochutnávat na krásném životě, na dobrůtkách vnikajících do našich žaludků i do srdcí a čtvrtým rohem našich životů bude a je Bůh.

Dopsal jsem tyto řádky, přečetl je své ženě a ona vece: "Pochutiny Eliščiny babičky si dáme zejtra, dnes budú mafiny." Já tuná plodím moudra na téma Eliščiny babičky. Kurva svět chlapi, Bože můj drahý, nekopl bys do teho? No ty asi ne, ty hold máš božskou trpělivost, nakonec jinak bys se mnou tak často s láskou a rád nemlčel.

Hodně štěstí a dům se třema nohama, které tvoří vaše žena a tu čtvrtou....

Metoděj Skřeček - mistr zvuku z jihu Jižní Moravy

Autor: Metoděj Skřeček | sobota 16.3.2019 17:33 | karma článku: 15,46 | přečteno: 331x
  • Další články autora

Metoděj Skřeček

Jak měla moje žena nudlu na ňadrech

Perex je u blogů vždycky záludný, co do něj svěěěřit? Váhám a pak tam něco vetknu, né tak dnes. Dnes na něj kašlu.

14.3.2024 v 16:25 | Karma: 17,79 | Přečteno: 421x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Jak jsem dostal dar

V minulém blogu jsem psal o smutku zvukařově, dnes je to jiné, dnes jsem rozjásaný a mám dobrou náladu.

12.2.2024 v 14:41 | Karma: 11,07 | Přečteno: 188x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

… jen tiše tichounce sténat…

Jsou dny, kdy člověk jaksi pozapomene vítězit, vyhrávat či porážet svoje démony. V ústech pachuť vrabčího srdíčka....ale o tom později.

5.2.2024 v 17:09 | Karma: 9,91 | Přečteno: 286x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

S Bohem je to sladší, Metoději

Název tohoto blogu jsem převzal od prohlášení mé vnučky, k jejímu bratranci. Někdy jsou dětská rčení tak kouzelná a mnohoznačná, že je stojí za to citovat.

7.8.2023 v 12:33 | Karma: 19,02 | Přečteno: 408x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Díky lékařům i zdravotním sestrám.

Vlastně je to o politice, o mé vlastní politice. O mém postoji a také o úžasných lidech, o zdravotnících.

26.9.2021 v 10:50 | Karma: 18,14 | Přečteno: 301x | Diskuse| Politika

Metoděj Skřeček

Hold mým kamarádům.

Někdy mám rozvernou náladu. Třeba dnes, kdy jedu vlakem do Ústí nad Labem a ve Praze mi díky zpoždění ujel navazující vlak. A nazpátek ajajaj .......

27.7.2021 v 0:01 | Karma: 10,25 | Přečteno: 306x | Diskuse| Poezie a próza

Metoděj Skřeček

Jeden myší ocásek

O víkendu jsem měl krásnou sobotu. Trávil jsem ji se svou vnučkou, malovali jsme a prndali o světě a hloupostech. A také jsem měl z pekla štěstí.

1.2.2021 v 17:45 | Karma: 12,92 | Přečteno: 270x | Diskuse| Poezie a próza

Metoděj Skřeček

Tančím na stole…

Nevím jak vy, ale když jsem v rauši, jsem nadšen ze života, jsem opojen krásou lidí v mém okolí a tak podobně, pak tančím na stole. Někdy je to sice tanec symbolický, ale vem to nešť....

21.1.2021 v 13:01 | Karma: 12,07 | Přečteno: 292x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Ten sfjet je nejakej dzivnej…

To pronesla moje pětiletá vnučka během adventu. A měla pravdu, jak ji zhusta mívávají ženy. Reagovala na Bůh ví co, ale ta slova zapadla do celkové atmosféry naší společnosti.

25.12.2020 v 13:50 | Karma: 20,04 | Přečteno: 469x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Taťkovo víno.

Náš život provází spousta lidí, přátel, kamarádů, rodiny a každý se do našich duší nějak zapíše. Můj tchán, vlastně mého tchána symbolizuje jeho víno.

26.6.2020 v 13:36 | Karma: 14,02 | Přečteno: 267x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Filipe, Petře- přátelé!

Před časem jsem na FB sdílel příspěvek pana Halíka. Moji přátelé Petr a Filip se k němu poměrně negativně vymezili. Dnes je můj blog o politice.

10.6.2020 v 13:17 | Karma: 14,39 | Přečteno: 587x | Diskuse| Politika

Metoděj Skřeček

Noky s vajcama.

Každý má svůj domov a každý prožívá svůj život jinak. Noky s vajcama jsou naše jídlo od dětství. Milujeme ho a je to pro nás symbolem domova.

24.4.2020 v 15:55 | Karma: 16,21 | Přečteno: 473x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Věřím v Boha.

V současné době je ve veřejném prostoru velmi traktované téma víra, náboženství, církve a jejich odluka od státu či restituce, tedy ty církevní. Dovolím si na jedno z těchto témat, víra v Boha, něco málo přisadit.

9.1.2020 v 18:10 | Karma: 24,11 | Přečteno: 563x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Tříkrálové koncerty s vůní Levandule

Máte rádi koledy, lidovou hudbu, sborové zpěvy a zvyky našich předků? Já si moc a moc užívám, když se takového bláznovství mohu účastnit. Jenomže letos jsem ochořel, beru antibiotika, potím se jak herec před generálkou na rovníku.

7.1.2020 v 11:52 | Karma: 12,04 | Přečteno: 263x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Letos mám modrý rok.

Právě jsem přišel od naší krásné hostinské domů, sedl jsem si k počítači a píšu tenhle blog. Žiju v malém městečku, soráč rodáci, žiju v královském městě Podivíně a jsem tu rád.

23.12.2019 v 21:01 | Karma: 17,65 | Přečteno: 469x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Já nejsem kočička, já jsem hyena.

Každý máme v rodině nějaké ty příběhy a historky, které by neměly býti zapomenuty. Zde předkládám p.t. ctěnému publiku některé z nich.

17.12.2019 v 15:31 | Karma: 20,29 | Přečteno: 651x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

A co takto Mikuláš, Mikuláše už jsi někdy zvučil?

I když má člověk mnohé zkušenosti, vždycky přijde něco, co ještě nikdy v životě nedělal. Letošní podzim byl pro mě skutečnou školou.

9.12.2019 v 17:00 | Karma: 10,37 | Přečteno: 234x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Ta tvoje kočka je nějaká sjetá!

Někdy prostě nemám den, ať dělám, co dělám, vždycky dostanu do čunichu. Když ne doslova, tak alespoň ryzím slovem, tím co bylo na počátku.

29.11.2019 v 18:46 | Karma: 14,98 | Přečteno: 660x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

O nevěře - pardon - o nevěrách

Člověk by měl být věrný svým zásadám, měl by stát za svou láskou a měl by jít po cestách nedlážděných, křivolakých vedoucích ke správným cílům. „Ty jsi koňavec!“, řekla by po přečtení tohoto perexu s potutelným úsměvem moje milá.

19.8.2019 v 14:01 | Karma: 13,87 | Přečteno: 412x | Diskuse| Letní povídka

Metoděj Skřeček

Když zvukař tančí

Nooóóó, řekněme, že se pohybuji jakž takž do rytmu. Tancem bych své rozkodrcané pohyby nenazýval, ale přesto. „Jak se pozná, že je zvuk dobrý?“, ptá se můj přítel. „Že zvukař tančí!“, dodává s úsměvem.

31.7.2019 v 15:13 | Karma: 15,31 | Přečteno: 484x | Diskuse| Kultura
  • Počet článků 92
  • Celková karma 12,93
  • Průměrná čtenost 734x
Jmenuji se Metoděj Skřeček a jsem mistr zvuku a působím na naší slunné Jižní Moravě. Můj WEB