Ty vole, život je fakt krásnej!

5. 05. 2019 15:41:49
Říkal jsem si za volantem mé stařičké škodověnky, když jsem se probudil ve výběhu pro koně. Došlo mi, že ten dům co jsem minul a ten zničený plot není sen.

Tento týden vážně stál za to. Angína s antibiotiky od Dana, cesta domů a v Lednici zasloužilý a posilující spánek za volantem. Úterní stavba pódia s horečkou a veselými naštěstí kamarády a čtvrteční jeho bourání, shánění nového auta a spousta běžných činností co tak člověk v práci má. Díky Bohu si naši zákazníci rozmysleli páteční měření, a tak jsem si mohl konečně lehnout.

Ty vole, život je fakt krásnej, zní mi v uších jako tinnitus, ten vlastně taky - zvukař to jinak nemá prohlásil jeden z mých dobrých kamarádů zvukařů. Lidé jsou andělé s jedním křídlem, potřebují se obejmout, aby mohli létat - říkal Lucian de Crescenzo. Proto pořád objímám Slunce mého života, toužím vzlétnout a přiznám se, že s ní často létám. Teda ne jako můj FB kamarád zvukař a rodák z Bořetic, který se teď ženil v balónu s jeho životním Sluncetem.Sleduji ho už delší dobu a občas se potkám s jeho vymazlenými miláčky, kombíčky se zvukem sfér. Jsem na podiu a dávám k té divné krabici mikrofon a říkám si: "No jo stařeček." Kytarista sáhne do strun a já nejsem stavu zavřít ústa překvapením jak to bestie nádherně hraje. Lahodný zvuk, říkám si a obdivuji vymazlenost aparátu. To mi dával do kopy.... Ne jmenovat ho nebudu, zasvěcený ví a vám ostatním jeho jméno stejně nic neřekne. Ano rozeznívají moje srdce a říkám si, ten kluk je fakt dobrej a jsem na něj hodně pyšnej. Obyčejnej slušnej kluk s babičkou rozenou v Bořeticích, a rozezní naše duše i srdce. Stejně se mu to podařilo s jeho milovanou a dnes jsou již anděli a v objetí a letí si spolu. Jsou ve fázi, řekl by technik bez srdce a měl by hlubokou pravdu, aniž by to tušil. Jejich srdce jsou spojena láskou a souzní, řekl by básník - co chcete v životě víc.... Snad jenom trošku zdraví.

Včera jsme byli s přáteli na večeři, po mnoha měsících nemoci naší kamarádky. Zvláštní je, že každý kdo je nemocný, má pocit, že bude svým milým na obtíž. Jakoby mám záleželo a jako bychom dávali lásku jenom zdravým lidem. Jenomže být ve fázi je mnohem hlubší vztah než by se mohlo zdát. Slyším její slova, dívám se na její tvář, kterou vždy rád vidím a nemohu s ní souhlasit. Chápu proč z jejích úst vycházejí ta slova, je to bolest z prožitého. Ale vidím vedle ní milujícího muže, oddaného jejich lásce a světélka v jeho očích mluví beze slov a říkají víc než tisíc marketérů. Jistě udělá co bude moci, aby jí pomohl vybojovat ten nelehký boj s nemocí, ale ať je to jakkoliv, jeho láska není menší prožitým utrpením. Dokonce mám pocit, že roste. Posiluje se tím, jak se jí snaží předávat sílu pro další dny. Jsou také v pomyslném objetí a letí a vznášejí se spolu za jejím zdravím. Neříkám, že ta cesta je jednoduchá a lehká. Vím velmi dobře, že je čeká pouť nelehká, ale jeho úsměvy a jeho rozesmátá tvář, jejich souznění a láska, jí mimo jiné dávají do rukou vesla na lodičce, mířící ke břehu zdraví. Mám strach to napsat, ale napadá mě jenom: ty vole, ten život je fakt krásnej! Krásnej jejich společnou cestou, na níž je doprovází jejich láska, oddanost a víra v lepší dny.

Nevím co to v nás Moravanech a Češích je, že si pořád stěžujeme a naplákáme. Tu na zabáslého Řepku ondy na řepku na polích a na Zemana a na sedmilháře a zloděje a já nevím na co ještě. Jako bychom se rochnili v bolestínských náladách.

Pak se probudíme ve škodověnce ve výběhu pro koně a pochopíme, že jsou mnohem důležitější věci než naše nářky.

Jsou to bolesti a nemoci našich milých v okolí, jsou to láska a štěstí lidí, kteří nalezli svého druhého anděla a letí sním do oblak a v neposlední řadě je to náš běžný každodenní život, který sice nemusí být výhrou v lotynce, ale copak není krásný, třeba jenom pohledem z okna na svítící měsíc. Nebo při tom krásném objetí dvou milovaných se lidí, kteří díky spojení mohou létat se společnou duší a srdcem tepajícím ve fázi, jak by řekl technik bez vášně. Jejich srdce jsou spojena láskou a souzní, řekl by básník - co chcete v životě víc....

Ty vole, život je fakt krásnej - volá na vás Metoděj Skřeček - mistr zvuku a toho času nemocný láskou k životu, snad mi ji těmi antibiotiky Dan nevyléčí.

Autor: Metoděj Skřeček | neděle 5.5.2019 15:41 | karma článku: 18.89 | přečteno: 637x

Další články blogera

Metoděj Skřeček

Jak měla moje žena nudlu na ňadrech

Perex je u blogů vždycky záludný, co do něj svěěěřit? Váhám a pak tam něco vetknu, né tak dnes. Dnes na něj kašlu.

14.3.2024 v 16:25 | Karma článku: 17.77 | Přečteno: 411 | Diskuse

Metoděj Skřeček

Jak jsem dostal dar

V minulém blogu jsem psal o smutku zvukařově, dnes je to jiné, dnes jsem rozjásaný a mám dobrou náladu.

12.2.2024 v 14:41 | Karma článku: 10.75 | Přečteno: 185 | Diskuse

Metoděj Skřeček

… jen tiše tichounce sténat…

Jsou dny, kdy člověk jaksi pozapomene vítězit, vyhrávat či porážet svoje démony. V ústech pachuť vrabčího srdíčka....ale o tom později.

5.2.2024 v 17:09 | Karma článku: 9.56 | Přečteno: 281 | Diskuse

Metoděj Skřeček

S Bohem je to sladší, Metoději

Název tohoto blogu jsem převzal od prohlášení mé vnučky, k jejímu bratranci. Někdy jsou dětská rčení tak kouzelná a mnohoznačná, že je stojí za to citovat.

7.8.2023 v 12:33 | Karma článku: 18.39 | Přečteno: 407 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 0 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse

Karel Trčálek

Fialova vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že se v Česku už žije líp!

ANO, bude líp! Pan premiér se opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost je však nutné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou

29.3.2024 v 8:16 | Karma článku: 14.63 | Přečteno: 146 | Diskuse

Filip Vracovský

Česko jako země plná ateistů a agnostiků přesto žije z křestanských tradic a k Rusku

nebo Ukrajině má poměrně blízko. Těžko však může chápat Blízký východ . Než se v další sérii blogů vrátím do kuchyně dovolte ještě jednu úvahu laika....

29.3.2024 v 7:49 | Karma článku: 6.39 | Přečteno: 123 |

Ladislav Pokorný

Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp

Pan premiér se v médiích opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost by však bylo vhodné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou.

28.3.2024 v 16:51 | Karma článku: 38.27 | Přečteno: 934 | Diskuse
Počet článků 92 Celková karma 12.69 Průměrná čtenost 734

Jmenuji se Metoděj Skřeček a jsem mistr zvuku a působím na naší slunné Jižní Moravě. Můj WEB

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...