Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ta tvoje kočka je nějaká sjetá!

Někdy prostě nemám den, ať dělám, co dělám, vždycky dostanu do čunichu. Když ne doslova, tak alespoň ryzím slovem, tím co bylo na počátku.

Málokdo všimne si našeho setkání

Někdo snad začne se poťouchle smát

Až mě na ulici políbíš do dlaní

A řekneš, že se to muselo stát

Jednou tě potkám, vím to jistě

Nevím jen kdy a na kterém místě

Ať si klidně říkají, že nevím o životě nic

Možná se to stane zítra, možná že až za měsíc

Možná zrovna teď na tomhle nároží

Na mou horkou tvář svou ruku položíš

 

A taky musím přiznat, že já rozhodně nejsem doma prorokem. Byli jsme s partyjú na konzertě, bavíme se docela dobře, když v tom té mojí stíhačce zasvítili očiska jak laterna v černočernej tmě řkouc:  „Ta tvoja kočka je nějaká sjetá!“

Já nejsem žádný svatoušek a jistě zasloužím mnohou kritiku, ale proč se to moje zlato naváží do mé kočky? Vždyť to není ani slušné. Neřeknu, kdyby si mě vzala bokem, vysvětlila mi své pocity nebo názory na danou věc, ale takhle před publikem? Co si lidé pomyslí a to nejenom o mě, ale také o ní. Slučuje se takové chování vůbec se zásadami slušného chování na veřejnosti?

Poslyšte, ale ani já nejsem vždy pan bontón. Sedíme si tak u sobotního oběda a já si pochutěčce mačkám na talíři vidličkou brambory. Dámy prominou, na veřejnosti bych to nikdy neudělal, ale doma si občas zahřeším. Vím, že moje babička (byla říšská hraběnka, teda za Rakouska Uherska) by se na mě podívala těma jejíma nádhernýma očima a řekla by: „Medyne, copak to se dělá!?“ A já bych se hluboce styděl a červenal. „Dědečku“, ozve se moje vnučka Matylda (po TÉ babičce druhým jménem Terezie), „tatínek říkal, že se to nedělá!“ Tak a mám to zpátky, mladá nebo starší, všechny ženské našeho rodu jsou stejné, chlap je středobodem kritiky stále a pořád. Ano mají zhusta pravdu a já to vím. Vím, jak se jí příborem a vím, že zuby vidličky musí směřovat dolu a nemám si dělat „obložené chlebíčky“ je to chucpe. A mačkat si přílohu na talířku, to už musí někomu zvedat žaludek, tak to normálně radši nedělám. Vím to a stydím se za své prohřešky, ale někdy si prostě rád zahřeším – no co!

Chlapi mají radši logické myšlení než ženské a bontón dáváme občas, ale jenom občas k ledu, máme to v krvi. A můj pětiletý vnuk je toho dokladem. Je z našeho rodu, prostě a jednoduše je Podužák. Všechny tři naše vnoučata si hrála nahoře v patře. Najednou děsný křik a pláč. Matylda plakala, že ji Metoděj jednu vrazil. Dostával levity, ale bylo na něm vidět, že s tím nemůže souhlasit, není to spravedlivé, vždyť si Matylda začala. Dobře, maminka se zamyslela a levity dostávala také Matylda. Jenomže Metoděj byl stále zaražený, až už to nevydržel: „Maminko, ono to byla jinak, chápeš? Ona chtěla, abych ji pustil do našeho domečku vchodem pro plačící děti, ale neplakala, nemohl jsem ji pustit vchodem pro plačící děti, když nepláče. Nakonec jsem ji vrazil a ona už plakala, tak jsem ji tedy pustil. A Arnošt taky ze začátku neplakal, ale potom už plakal a já jsem ho taky pustil, chápeš?“ Logika je pro nás muže zákon – chápete?

Tak proč se Slunce mého života trefuje do mé kočky, prý je nějaká sjetá! Copak do mě, to ať se trefuje, jsem její muž. „Co bys Barčo dělala, kdyby ti ten tvůj zahl?“ ptala se jí před časem její kamarádka. „Co by, vyškrabala bych ji oči a Metodějovi, temu né, přece si nebudu ničit svůj majetek!“ Pošklebovala se. Dobrá, je to silné vyjádření a nevěřím mu, myslím si, že Barče je měkkosrdcatá, dobře ví, že se často hrabe na zahrádce v hlíně a  je velká pravděpodobnost, že má tetanem infikované ruce. Vyškrabat oči to prosím, ale zanést do rány tetanus, taková ona přátelé není, to vážně ne.

Barča v neděli hlídala naše vnuky v jednom neznámém městě. Aby nezlobili, tak je chtěla vzít na procházku. To bylo řečí jako bobků a nakonec, že teda jo, půjdou. Jenomže Metoděj chtěl svůj kufřík s plyšáky. Tahal ho statečně, jenomže ejhle krtice na zelňáku byl stánek s jinými novučičkými plyšáky. Protože Veronika Metodějovi slíbila jednoho koupit, začal cirkus. A že ho chce a HOTOVO! Barča ale rozhodla, že to slíbila maminka a tak mu ho koupí maminka! Byl protivný jak ..... Potom chodili po Brně a Metoděj si začal hrát na úschovnu. Zastavil se kde tu a jakoby na klávesnici vyťukával kód. Arnošt to chtěl dělat taky, ale Metoděj mu to nechtěl dovolit. "Maminka mi říkala, že můžu dělat všechno to co TY! Rozumíš tomu, maminka to říkala!" křičel Arnošt. "Jenomže ty nemáš kufr, chápeš!" utřel ho Metoděj, nemůžeš si hrát na úschovnu, když nemáš kufr, to je přeci jasné! Arnošt řval jak na lesy, že on si může taky hrát na úschovnu, Metoděj trval na svém - nemáš kufr nemůžeš! Barče musela Arnošta chlácholit, nakonec jej přesvědčila, že si do úschovny může dát něco jiného, třeba listí. To ho uklidnilo a byl na chvíli klid. Jenomže se zase blížili k místu s plyšáky a Metoděj začal nanovo. "Kluci, chtěli jste sice jít do restaurace na šúlánky s mákem, jenomže zlobíte, tak jdeme domů!" Vynesla Barča trumf. "Dobře, já už teda budu hodný, babičko!" lísal se Metoděj.

Arnošt si cestou zazvonil na zvon, Metoděj by taky rád, ale přeci jenom byl díky nekoupenému plyšáku uražen, tak dělal, že nechce. V hospodě už byli oba naprosto vzorní, jenom Metoděj chtěl na toaletu. Arnošt, který byl před chviličkou s Barčetem na dámách, byl pověřen vedením výpravy. Za chvíli se vrátili, že chtěli jít na pány, ale bojí se. Barča je přesvědčila, že mají jít oba taky na dámy a hrdinové se po vykonaném díle, nakonec spokojeně vrátili.

Když přišli domů, bylo Slunce mého života zcela out. Seděla v křesle a nechala kluky, ať si hrají. Byli v koupelně a domlouvali se, že umyjí nějaké hračky. A že je namydlí, Barbora logicky předpokládala, že je mydlí mýdlem na umyvadle. Najednou kluky napadlo, že by měli, teď už ryby pustit do moře a začali napouštět vanu. Barčeti nezbylo než zakročit. Vana se napouštět nebude, jedině že se zároveň okoupou. Co jiného, než že cítili velkou potřebu po očistě svých tělíček. Jenomže Barče zjistila, že ta napouštěná voda je úplně studená, takže musela nejdřív připustit horkou vodu a pak šli kluci do vany. Rádi by se taky namydlili, jako jejich hračky. Vtom Barbora zjistila, čím že to kluci mydlili hračky - psím šampónem proti blechám!

Když Barče přijela večer za svým nemocinkaným Metodějem (nějak mě berou záda), byla rozesmátá jako už dlouho ne.

Tak vidíte, je to fajn žába a výborná babička a manželka, kterou bych nevyměnil ani za basu piv – fakt že ne! Ale s tou kočkou to mě vážně dostala, prej že byla ta moje kočka sjetá! Mám to pořád v hlavě a ne a ne to dostat ven, ále co, hlavně že mě chutná. Koupil jsem lahvinku od Lahofera a kytičku a tabulku čokolády a sobě nějakou kolínskou, abych tak nesmr…. Vlastně, abych ji zavoněl. A tak dnes budu hodný a budu milý a roztomilý a zapomenu na tu kočku, jenom doufám, že Barča taky!? Jinak dostanu do čunichu – držte mi palce.

Noviny nevyjdou ve zvláštním vydání

Nikdo mi s růžemi nepřijde přát

Pomlčí důstojně, klasici svázaní

O tom co brzy už musí se stát

Neshoří hvězdy a nevyschnou rybníky

V ulicích nebude dixieland hrát

Kdopak si všimne, vždyť svět je tak veliký

A třeba zrovna teď má se to stát

Jednou tě potkám, vím to jistě

Nevím jen kdy a na kterém místě

Ať si klidně říkají, že nevím o životě nic

Možná se to stane zítra, možná že až za měsíc

Možná zrovna teď na tomhle nároží

Na mou horkou tvář svou ruku položíš

 

Metoděj Skřeček - mistr zvuku a někdy i trošíčku nevychovanec z Poduží

P.S. Písnička od Vladimíra Mišíka, text Václav Hrabě z posledního CDčka

Autor: Metoděj Skřeček | pátek 29.11.2019 18:46 | karma článku: 14,98 | přečteno: 660x
  • Další články autora

Metoděj Skřeček

Jak měla moje žena nudlu na ňadrech

Perex je u blogů vždycky záludný, co do něj svěěěřit? Váhám a pak tam něco vetknu, né tak dnes. Dnes na něj kašlu.

14.3.2024 v 16:25 | Karma: 17,79 | Přečteno: 423x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Jak jsem dostal dar

V minulém blogu jsem psal o smutku zvukařově, dnes je to jiné, dnes jsem rozjásaný a mám dobrou náladu.

12.2.2024 v 14:41 | Karma: 11,09 | Přečteno: 192x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

… jen tiše tichounce sténat…

Jsou dny, kdy člověk jaksi pozapomene vítězit, vyhrávat či porážet svoje démony. V ústech pachuť vrabčího srdíčka....ale o tom později.

5.2.2024 v 17:09 | Karma: 9,93 | Přečteno: 291x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

S Bohem je to sladší, Metoději

Název tohoto blogu jsem převzal od prohlášení mé vnučky, k jejímu bratranci. Někdy jsou dětská rčení tak kouzelná a mnohoznačná, že je stojí za to citovat.

7.8.2023 v 12:33 | Karma: 19,02 | Přečteno: 409x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Díky lékařům i zdravotním sestrám.

Vlastně je to o politice, o mé vlastní politice. O mém postoji a také o úžasných lidech, o zdravotnících.

26.9.2021 v 10:50 | Karma: 18,14 | Přečteno: 301x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Železniční koridor mezi Ostravou a Slovenskem stojí, vlak tam srazil člověka

28. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:19

Nehoda zastavila v neděli dopoledne dopravu na hlavním železničním koridoru mezi Ostravou a...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, jeden člověk zemřel

28. dubna 2024  11:15

V Ostravě na ulici Rudné poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Počasí v Česku ovlivní saharský prach, vytvoří oblačnost. Stoupá i riziko požárů

28. dubna 2024  7:47,  aktualizováno  10:32

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Ruský útok poškodil hotel v Mykolajivu. Cherson znovu zasáhly drony

28. dubna 2024  10:18

Sledujeme online Ruský dronový útok v noci na neděli těžce poškodil hotel v jihoukrajinském městě Mykolajivu. Na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 92
  • Celková karma 12,94
  • Průměrná čtenost 734x
Jmenuji se Metoděj Skřeček a jsem mistr zvuku a působím na naší slunné Jižní Moravě. Můj WEB