Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S Bohem je to sladší, Metoději

Název tohoto blogu jsem převzal od prohlášení mé vnučky, k jejímu bratranci. Někdy jsou dětská rčení tak kouzelná a mnohoznačná, že je stojí za to citovat.

To jsme takto seděli po obědě a povídali si s vnoučaty. Probírali jsme jejich budoucí školní rok, a tak došlo i na kroužky a také na náboženství. „Budeme tam chodit, protože pak můžeme k prvnímu svatému příjímání“, dí Arnošt. Na to Metoděj prohlásí, že už sice tu oplatku jedl, „ale dědo to byla taková ta … no bez Boha, chápeš? Moc mi to nechutnalo, bylo to takové ….“  Nevěděl, jak tu chuť vyjádřit a zároveň věděl, že je to z nějakého důvodu pro nás dospělé důležité, byť zjevně jaksi bez chuti. V ten okamžik si přisadila naše vnučka Matylda, „S Bohem je to sladší, Metoději!“ Slunce mého života i já jsme se snažili nesmát, ale bylo to silnější než naše snaha zachovat dekórum. A tak se od té doby vždycky smějeme, když jsme přítomni Svatému přijímání.

Nás křesťany rádi vidí naši blízcí jako zasmušilé světce a vždy je překvapí, že světci nejsme a zasmušilí už vůbec ne. U kněží je to ještě horší, pokud se některý vyskytne bezmála rozřehtaný, nemohou to mnozí pochopit. Měli bychom se všichni přiblížit k těm sochám a obrazům v kostelích, ruce sepjaté, bázeň a náboženské vytržení ve tvářích. Ne tam přece smích nepatří, k víře je nutná vážnost, pokora a strach z urážky Boha. Tedy alespoň to tak slyšívám od mých kamarádů.

Nevím, co nebo kdo je Bůh, to slovo používám proto, že je vžité. Já jej vidím jako někoho, kdo má lidi rád a rád se jim nabízí jako přítel. Vím, že jsem nepřesný a zákoníci mi budou spílat, ale ten pohled je můj. Já chci mít přítele veselého, mých vlastních strázní a depresí mám dost a chci, aby je můj přítel Bůh maně shlédl a přešel je s humorem a láskou. Chci a cítím od něj teplo, světlo a přátelství.  To je můj Bůh plný humoru a někdy taky srandy. Proto se rád směju, když dítě v lavicích kostela pronese nějakou vtipnou poznámku. Jsem mu vděčen, nezlobím se na něj a ani na jeho rodiče, ten tvoreček nehraje divadýlko, pronese to, co teď cítí a neví jaké souvislosti a konsekvence jeho prohlášení vyvolá v našich hlavách.

Do kostela chodím rád přesto, že mám vždycky problém. Když sedím u nás v kostele, můj zrak se stále stáčí nahoru nad oltář až ke klenbě, kde jsou vyobrazeny Boží symboly. Měl bych se zamyslet a litovat svých hříchů, ale moje srdce míří nahoru k ….. Nutím se sklonit hlavu při slovech, jak věřím v Ducha Svatého, pána a dárce života ….. a zase mě to táhne nahoru, můj zrak končí na těch obrazech. Říkám si, že to tak má být, On mi rozumí a ví proč mě moje podvědomí táhne za těmi symboly.

Toužím po smíchu, radosti a možná i proto tak Boha vidím. Příroda i vesmír jsou tak krásné, že ten, kdo s tím měl, co dočinění, nemohl být suchar. Takže je v mých očích i v mém srdci Bohem malých dětí, lásky , pohody a smíchu.

S Bohem to prostě bude a je sladší přátelé……

Autor: Metoděj Skřeček | pondělí 7.8.2023 12:33 | karma článku: 19,02 | přečteno: 409x
  • Další články autora

Metoděj Skřeček

Jak měla moje žena nudlu na ňadrech

Perex je u blogů vždycky záludný, co do něj svěěěřit? Váhám a pak tam něco vetknu, né tak dnes. Dnes na něj kašlu.

14.3.2024 v 16:25 | Karma: 17,79 | Přečteno: 423x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

Jak jsem dostal dar

V minulém blogu jsem psal o smutku zvukařově, dnes je to jiné, dnes jsem rozjásaný a mám dobrou náladu.

12.2.2024 v 14:41 | Karma: 11,09 | Přečteno: 192x | Diskuse| Společnost

Metoděj Skřeček

… jen tiše tichounce sténat…

Jsou dny, kdy člověk jaksi pozapomene vítězit, vyhrávat či porážet svoje démony. V ústech pachuť vrabčího srdíčka....ale o tom později.

5.2.2024 v 17:09 | Karma: 9,93 | Přečteno: 291x | Diskuse| Kultura

Metoděj Skřeček

Díky lékařům i zdravotním sestrám.

Vlastně je to o politice, o mé vlastní politice. O mém postoji a také o úžasných lidech, o zdravotnících.

26.9.2021 v 10:50 | Karma: 18,14 | Přečteno: 301x | Diskuse| Politika

Metoděj Skřeček

Hold mým kamarádům.

Někdy mám rozvernou náladu. Třeba dnes, kdy jedu vlakem do Ústí nad Labem a ve Praze mi díky zpoždění ujel navazující vlak. A nazpátek ajajaj .......

27.7.2021 v 0:01 | Karma: 10,25 | Přečteno: 306x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

  • Počet článků 92
  • Celková karma 12,94
  • Průměrná čtenost 734x
Jmenuji se Metoděj Skřeček a jsem mistr zvuku a působím na naší slunné Jižní Moravě. Můj WEB